Mnoho firem řeší personální administrativu stále offline. To je neefektivní a často také velmi drahé. Věděli jste, že zavedením online systémů můžete ušetřit až třetinu nákladů a výrazně zefektivnit veškeré personální procesy?

Co všechno umí profesionální HR systémy?

Skutečně kvalitní HR systém pokrývá veškerou myslitelnou administrativu personálního oddělení od náboru nových pracovníků, přes výpočet mezd a bonusů a plánování dovolené až po koordinaci vzdělávání či pracovních cest. Vema nabízí 3 stupně HR systémů s rozdílnými aplikacemi a funkcemi. Jak rostou nároky firmy, lze aplikace modulárně dokoupit či měnit podle potřeby.

Poptat Vema HR software

Kolik lze s HR systémem ušetřit?

Většina firem pečlivě zvažuje, do jakých informačních systémů investovat a kolik. Často je pro personální oddělení těžké obhájit si investice do nového softwaru před managementem. Pokud řešíte tento problém, zeptejte se manažerů, jestli ví, kolik peněz vlastně stojí řešení administrativy offline.

Ve firmě, která má 1 000 zaměstnanců, může proběhnout každý měsíc přes 7 000 transakcí mezi personálním oddělením a  zaměstnanci - osobních návštěv, telefonátů, e-mailů, administrace papírových žádanek, formulářů a tabulek.

Podle odhadů analytické společnosti Gartner Group stojí každá taková offline transakce od 490 do 630 Kč. Každý měsíc tedy takovou firmu offline administrativa stojí minimálně 3 472 630 Kč. To je obrovská částka, kterou firmy vynakládají, aniž si to uvědomují. Přechodem na samoobslužný HR systém lze náklady snížit až o třetinu. Měsíčně tak firma s 1000 zaměstnanci může ušetřit až milion korun. Přitom náklady na provoz HR systému nemusejí přesáhnout několik desítek tisíc korun měsíčně.

Jak si vybrat vhodný HR systém?

Zásadní rozhodnutí je, kdo bude HR systém vybírat. Management v ideálním případě ví, co od systému očekává. IT oddělení zase výborně rozumí technické stránce věci. Ideální je spojit síly -  stanovit interní požadavky na personální systém, podle kterých pak může IT oddělení ve spolupráci s HR týmem, finančním oddělením a top manažery vybrat nevhodnějšího dodavatele.

Nikdy nevybírejte toho nejlevnějšího, dívejte se na všechna kritéria. Veškeré investice do kvality se rychle vrátí.

Podle čeho se tedy rozhodovat?

  • Nabízí dodavatel dostatek aplikací nejen na zpracování mezd, ale i rozšíření, jako je zaměstnanecký portál, plánování dovolené, čerpání bonusů atd.?
  • Lze systém rozšířit na komplexní ERP systém nebo napojit ke stávajícímu?
  • Nabízí firma zaškolení?
  • Nabízí dodavatel implementaci?
  • Mají call centrum, kam se lze obrátit v případě problémů?
  • Máte možnost ukládat data v zabezpečeném cloudu?
  • Máte možnost rozšířit systém o další aplikace?
  • Jaké jsou podmínky licenční smlouvy?
  • Jaké má dodavatel reference

Jaké služby nabízí Vema