Přihlásit

Hodnocení pracovníků

Více
Slovník pojmů

Hodnocení pracovníků (z anglického Staff Evaluation) je jednou ze základních činností personálního oddělení. Podstatou je zhodnocení působení zaměstnance ve firmě – jeho pracovního výkonu, výsledků, dovedností, posunu nebo třeba vztahů se spolupracovníky či zákazníky. Většinou má podobu hodnoticího pohovoru.

Personalisté pak dávají zpětnou vazbu zaměstnancům, ale i vedení organizace. Mezi hlavní výhody hodnocení zaměstnanců patří to, že:

  • získáte podklady k odměňování pracovníků a snáz stanovíte prémie,
  • motivujete zaměstnance k vyšším pracovním výkonům,
  • lépe zacílíte vzdělávání – zjistíte, v čem se potřebují zaměstnanci posunout,
  • získáte podklady k rozhodování o povýšení nebo přeřazení pracovníků na jinou pozici.

Zpětnou vazbu a hodnocení zaměstnanců řeší firmy většinou systematicky – nastaví si pravidelné termíny setkání (například jednou ročně) a mají vypracovaný hodnoticí systém.

S procesem hodnocení pomáhají různé aplikace nebo programy. Například v modulu Hodnocení zaměstnanců od Vemy si nastavíte pravidelnost hodnoticích schůzek nebo vytvoříte formuláře pro hodnocení kompetencí a vše přehledně archivujete.

TIP: Přečtěte si, kdo je to Personalista

Nepropásněte příležitost
dozvědět se, co se u nás děje.

Copyright 2021 Solitea, a.s.