O spokojenosti zaměstnanců rozhoduje HR i vedoucí pracovníci

Více
Aktuality
1. 11. 2018

Šťastní zaměstnanci jsou až o 20 procent produktivnější než ti, kteří v práci šťastní nejsou. Ukázal to výzkum britské společnosti Social Market Foundation.

Navíc u obchodníků je číslo ještě mnohem vyšší – ti šťastní prodají až o 37 procent více. Jak toho dosáhnout? Je to snad úkol HR?

Šťastný zaměstnanec se zdá jako neurčitý cíl, kterého ale vedoucí pracovníci mohou dosáhnout, pokud se budou starat o vztahy se svými lidmi a ve svých týmech. Průzkum 2018 Wellness Trends mezi 600 manažery z celého světa ukázal, že míra spokojenosti zaměstnanců roste, pokud zaměstnavatel vytváří a podporuje pozitivní interakce mezi spolupracovníky,“ říká Iva Berná, senior consultant DMC management consulting.

Moderním trendem je vytvořit pozici zvanou happiness manager, jehož úkolem je zajistit takové nastavení HR procesů, aby se zvyšovala spokojenost zaměstnanců. Ovšem klíč ke spokojenosti zaměstnanců drží především vedoucí pracovníci na všech úrovních. Iva Berná má po 7 letech implementace metodiky Training Within Industry (TWI) ve firmách dostatek důkazů, že dovednosti dobrého lídra se dají naučit a dále rozvíjet: „Budování vztahů se zaměstnanci, reflektování jejich potřeb, respektování individuality a zodpovědné řešení problémů podřízených tedy nejsou měkké dovednosti. Úspěch metodiky však spočívá v zapojení všech úrovní vedení, od top managementu až po prvoliniové vedoucí. Teprve pak dokáže viditelně změnit atmosféru na pracovišti a ruku v ruce s ní snížit fluktuaci a zvýšit výkon celku díky zvyšování výkonu jednotlivců,“ uzavírá Berná.

Copyright 2018 Vema.cz