Přihlásit

Pracovní neschopenka

Více
Slovník pojmů

Pracovní neschopenka je dokument, který vystavuje lékař zaměstnanci a uznává ho tak dočasně neschopným pracovat. Neschopenku lékař vystaví ve 3 situacích, kdy je zaměstnanec:

  • nemocný,
  • po pracovním úrazu
  • nebo po nepracovním úrazu.

Papírová neschopenka, která obsahovala 3 papírové dokumenty a bylo nutné ji dokládat osobně zaměstnavateli, je od roku 2020 nahrazena eNeschopenkou. Elektronická verze zjednodušuje komunikaci mezi lékaři, zaměstnavateli a ČSSZ (Českou správou sociálního zabezpečení). 

Lékař vyplní eNeschopenku tak, že se přihlásí na portál ČSSZ a sepíše první díl neschopenky, kde nahlásí vznik pracovní neschopnosti zaměstnance. V dalším kroku vytiskne průkaz práce neschopného pojištěnce (druhý díl), který obdrží pacient. Při kontrole po zotavení elektronicky vyřídí třetí díl neschopenky, kterým neschopnost ukončí. 

Personalisté a mzdoví účetní se dozví o pracovní neschopnosti zaměstnance nejčastěji v datové schránce nebo na portále ČSSZ. Ti, kteří používají účetní a HR systémy se speciálními moduly, jako je i eNeschopenka od Vemy, vyřeší vše na jednom místě. Veškeré informace dostávají rovnou do systému a pracují s nimi při tvorbě mezd, plánování směn nebo prostřednictvím systému informují o nepřítomnosti zaměstnance nadřízeného.

Čtěte tipy, které musíte znát, než začnete elektronicky řešit pracovní neschopnost

Nepropásněte příležitost
dozvědět se, co se u nás děje.

Copyright 2021 Solitea, a.s.