Přihlásit

Řízení lidských zdrojů

Více
Slovník pojmů

Jako řízení lidských zdrojů se většinou označuje činnost HR oddělení ve firmě (z anglického Human Resources – lidské zdroje), které má na starosti personální agendu firmy a životní cyklus zaměstnanců. Procesy personální agendy se týkají:

  • náboru zaměstnanců,
  • přijetí nových zaměstnanců,
  • plnění povinných školení a certifikací,
  • nastavení cílů v profesním vzdělávání,
  • přeložení nebo povýšení zaměstnanců na jinou pozici
  • a odchodů zaměstnanců.

V každé fázi ukládá personalista údaje a doklady o zaměstnanci do tzv. osobního spisu a dále s nimi pracuje. V některých menších firmách vedou spis ještě tištěný, ale mnohem častěji je v elektronické formě v rámci personálního systému. Ten ulehčí a urychlí personalistům práci – dokáže například připomenout absolvování povinného školení nebo významné jubileum zaměstnance. 

Systémy, jako je i Personální systém od Vemy, navíc propojíte se mzdovým programem a výrazně tak snížíte pracnost tvorby mezd účetním.

Nepropásněte příležitost
dozvědět se, co se u nás děje.

Copyright 2021 Solitea, a.s.