Personalistika je souhrnný název pro obor, který se zabývá řízením a rozvojem lidí v organizaci nebo firmě. Někdy se označuje také jako HR – z anglického Human Resources, tedy lidské zdroje.
Personální oddělení má ve firmě většinou na starosti životní cyklus zaměstnanců a vše, co s lidmi souvisí.
Personalisté tedy řeší především:
- nábor nových pracovníků (evidenci uchazečů a životopisů, vedení pohovorů),
- péči o stávající zaměstnance (vzdělávání a rozvoj zaměstnanců, mzdy a zaměstnanecké výhody či firemní kulturu),
- administrativu a personální strategii firmy (kontrolují evidenci docházky, komunikují se zdravotní pojišťovnou, evidují pracovní smlouvy, chystají podklady pro hodnocení pracovníků nebo reporty o fluktuaci zaměstnanců a vývoji mezd).
Personalisté také udržují příjemné pracovní prostředí a starají se o spokojenost lidí ve firmě.
Zjistěte podrobněji, co všechno mají ve firmě na starosti personalisté a HR oddělení