Přihlásit

Co je docházkový systém

7. 1. 2022

Samostatná aplikace sloužící k zaznamenávání příchodů/odchodů zaměstnanců a evidenci přerušení pracovní doby. Data získaná z docházkového systému pak můžete snadno využít jako podklady pro zpracování mezd.

Jeden systém vhodný pro každého

Vhodný docházkový systém představuje všestranný software vhodný pro firmy všech oborů a velikostí, který dokáže výrazně zjednodušit práci mzdovým účetním i vedení společnosti. Prvním jmenovaným systém poskytne kvalitní data pro zpracování mezd, zatímco druhá skupina získá způsob, jak si snadno udržovat přehled o přítomnosti či nepřítomnosti zaměstnanců na pracovišti.

Z technického hlediska se obvykle jedná o kombinaci hardwarových zařízení (fyzické terminály či mobilní zařízení, na kterých je program spuštěn) a softwarového řešení.

Co vám moderní docházkový systém umožní?

  • evidenci a zpracování docházkových dat,
  • správu dat o pracovní době zaměstnanců a vytváření jejích snímků,
  • sdílení dat s dalšími aplikacemi a systémy,
  • a řadu dalších možností.

Jaké jsou přínosy docházkového systému?

Kontrola v reálném čase: Vedení společností získává přehled o (ne)přítomnosti i pracovní době jednotlivých zaměstnanců.

Vazba na ostatní aplikace: vhodné docházkové řešení dokáže sdílet data i s jinými aplikacemi a moduly, což přináší výhodu centralizace veškeré personální agendy do jednoho řešení. Například u účetního systému Vema tak může mzdová aplikace komunikovat s moduly Plánování dovolené, Cestovní příkazy či Plánování změn.

Kvalitní podklady pro mzdy: Propojení docházky se mzdovým systémem poskytne účetnímu oddělení precizní data pro zpracování mezd. Lze tak dosáhnout nemalé úspory času i práce nejen na straně účetních.

Úspora času a peněz: Přehledná a uživatelsky přívětivá evidence docházky doplňovaná v reálném čase výrazně sníží administrativní zátěž spojenou s docházkou.

Virtuální řešení: Moderní systémy nejsou omezeny pouze na terminály a lze je používat i vzdáleně. Výsledkem je flexibilní řešení vhodné i pro zaznamenávání práce z domu.

Podpora externích zařízení

Základem každého docházkového systému jsou terminály zaznamenávající příchody a odchody zaměstnanců. V případě aplikace Docházka jsou podporovány jak klasické hardwarové terminály instalované u vchodu do zaměstnání, tak i softwarová rozhraní pro záznam docházky z počítačů či mobilních zařízení. Na přání je pak možné virtuální docházkové terminály zabudovat přímo do dodané webové aplikace.

Moderní možnosti identifikace

Starší docházkové systémy jsou obvykle omezeny pouze na jeden způsob identifikace – typicky se jedná o čipy, karty či osobní kód. Aplikace docházka oproti tomu podporuje hned několik možností. Kromě klasických čipových karet je tak možné využívat i klíčenky, případně otisk prstu.

Široká paleta nástrojů

Kromě základní docházkové funkcionality aplikace disponuje i velkým výběrem dodatečných funkcí a nástrojů včetně vícestupňové korekce a schvalování docházky na konci kalendářního měsíce. V prvním stupni má administrátor systému možnost vybraným zaměstnancům přidělit právo ke korekcím a schvalování docházky svépomocí. Druhá úroveň pak úpravu a schválení docházky umožňuje pouze nadřízenému pracovníkovi na pozici vedoucího docházky.

Dostupnost kdekoliv a odkudkoliv

Součástí Docházky je i webová aplikace Evidence docházky přístupná skrze běžný internetový prohlížeč. V jejím jednoduchém a uživatelsky přívětivém rozhraní si mohou uživatelé přehledně zobrazit veškerá potřebná data o docházce. Zabudované nástroje pak v případě potřeby dovolují i rychlé a jednoduché korekce dat.

Nepropásněte příležitost
dozvědět se, co se u nás děje.

Copyright 2022 Solitea, a.s.