Konkrétně se jednalo o 6 z 11 dostupných nosičů certifikovaných pro elektronický podpis dle nařízení eIDAS, které pro elektronické podepisování (kvalifikovaným certifikátem) sice fungují bezproblémově, ale pro dešifrování přijatých zpráv (komerčním certifikátem) nesplňují parametry vyžadované eNeschopenkou. Tyto skutečnosti nebyly vůbec zmíněny v dokumentaci eNeschopenky pro vývojáře ani pro uživatele aplikace.
Na zjištěný problém jsme ČSSZ i dodavatele eNeschopenky ihned upozornili, předali jim potřebné informace a konkrétní návrhy řešení na straně aplikace eNeschopenka. Oba subjekty se k celé věci postavily zodpovědně, některé naše návrhy přijaly, schválily a připravily potřebné změny. Nyní u nás probíhá testování funkčnosti hardwarových nosičů používaných našimi zákazníky, zatím úspěšně. Podrobnosti k problému si u nás mezitím vyžádali také dva dodavatelé čipových karet.
Je tedy pravděpodobné, že brzy budete moci pro komunikaci s eNeschopenkou využívat Vaši stávající čipovou kartu či USB token, aniž by bylo nutné z Vaší strany cokoli měnit. Nasazení potřebných změn lze podle předběžného vyjádření z ČSSZ očekávat v pátek 24.1.2020.
V případě, že máte komerční certifikát nainstalovaný přímo v počítači, se Vás výše uvedené netýká.